![]() |
huurachterstand |
Betaalt u de huur te laat? Dan heeft u een huurachterstand. Dat is erg vervelend en kan snel oplopen tot een grote schuld. Wij adviseren u daarom altijd op tijd te betalen. Lukt u dat toch niet? Neem dan gerust contact met ons op. Wij geven u graag advies over de mogelijkheden om uw problemen aan te pakken.
Dat hangt af van uw situatie. Neem gerust contact met ons op. Wij bekijken graag of een betalingsregeling bij uw situatie past.
Als er sprake is van huurachterstand doorlopen we een aantal stappen:
- Herinnering
Heeft u de huur niet vóór de eerste van de maand betaald? Dan sturen wij u een herinnering. In deze herinnering verzoeken wij u alsnog de huur aan ons over te maken.
- Aanmaning
Heeft u de huur vóór de 20e van de maand nog niet betaald? Dan ontvangt u een aanmaning. In deze aanmaning verzoeken wij u binnen 5 werkdagen de huur aan ons over te maken.
- Laatste aanmaning
Heeft u na de herinnering en aanmaning uw huur nog niet betaald? Dan ontvangt u een laatste aanmaning. In deze brief wordt ook aangekondigd dat wij de deurwaarder vragen het geld bij u te innen, wanneer u de huurachterstand niet binnen de gestelde termijn betaalt.
- Deurwaarder
Heeft u na de laatste aanmaning niet binnen de gestelde termijn betaald? En komt u een eventuele betalingsregeling niet na? Dan schakelen wij een deurwaarder in. De kosten voor de deurwaarder zijn dan voor u.
Wij willen niet dat u een betalingsachterstand oploopt en daardoor in de problemen komt. We willen voorkomen dat we in een juridische procedure terecht komen, of (in het ergste geval) dat u uw huis kwijt raakt. Daarom zoeken we snel en vaak contact met u en werken we samen met de gemeente en maatschappelijke hulpverlening. Denk bijvoorbeeld aan Schuldhulpverlening en Budgetbeheer van Haltewerk https://www.haltewerk.nl/schuld/